 |
سرطان سینه و مصرف چیپس
|
|
دخترانی كه در كودكی چیپس یا سیبزمینی
سرخكرده میخورند در بزرگسالی بیشتر به سرطان سینه
مبتلا میشوند.
|
محققان
دانشگاههاروارد میگویند به ازای مصرف هر وعده چیپس در هفته در
سنین پیشدبستانی خطر ابتلا به سرطان سینه در سنین بالاتر افزایش
مییابد.
این یافتهها حاصل
بررسی 80 هزار پرستار طی چند دهه اخیر است. مصرف سیبزمینی باعث
افزایش این خطر نیست, اما سیبزمینی سرخ شده در روغنهای سرشار از
چربیهای اشباع شده و اسیدهای چرب خطر سرطان سینه را بالا میبرد.
محققان دریافتهاند
كه تغذیه در سالهای اولیه زندگی تاثیر چشمگیری در بروز بیماریها
در سنین بالاتر دارد. سرطان سینه از مراحل اولیه زندگی ریشه
میگیرد و عادات غذایی زنان در خردسالی خطر ابتلا به بعضی از
بیماریها را در بزرگسالی افزایش میدهد. از دیگر مواد غذایی مضر
برای سلامت در سالهای اولیه زندگی سوسیس و بستنی است هر چند این
مواد نقشی در ابتلا به سرطان سینه در زنان ندارند.
برگرفته از سایت
روزنامه آسیا - ۸۴/۶/۴ - ۱۵:۱۱ - دكتر سمیه بینات |